Czy sklep stacjonarny może wygrać rywalizację ze sklepem internetowym?

Jaki sklep wybrać? Czy zakupy zrobić w sklepie internetowym czy stacjonarnym? Takie pytania może zadać sobie potencjalny klient sklepu.
Walka sklepów online ze sklepami stacjonarnymi trwa od zawsze i chociaż rynek internetowy znacznie się rozwija i z roku na rok e – sklepów jest coraz więcej, to jednak stacjonarne sklepy wciąż się bronią. Zresztą jak można żyć bez zwykłych sklepów, jest to niewyobrażalne i raczej niemożliwe.

SKLEPY WSPÓŁCZEŚNIE

Detaliczne sklepy, współcześnie musiały znacznie zmienić swoją strategię. Dla detalicznego przedsiębiorcy zagrożeniem stała się cała branża e-commerce. Powstające, jak grzyby po deszczu, internetowe sklepy zagroziły znacznie sklepom stacjonarnym. Dlatego zarządzanie siecią sprzedaży w sklepach stacjonarnych musiało przejść etapy wielu zmian.

JAK MA PRZYCIĄGNĄĆ DO SIEBIE KLIENTÓW SKLEP STACJONARNY?

Każdy klient chce się czuć traktowany jako klient indywidualny, dlatego bardzo ważne jest, by klient, który trafił do sklepu stacjonarnego, nie był traktowany niekulturalnie, nachalnie czy wręcz podmiotowo. Taka potrzeba sprawia, że odpowiednio szkoleni są sprzedawcy. Dzisiaj klient, który robi zakupy w sklepie stacjonarnym jest na wagę złota. Ponadto bardzo ważne są różnego rodzaju promocje, prezenty, gadżety, programy lojalnościowe. Dobrze jest więc gdy sklepy stacjonarne znacznie zainwestują w reklamę. Dzięki odpowiedniej reklamie można przyciągnąć wielu klientów i to takich, którzy z powrotem wrócą i polecą sklep swoim znajomym. Odpowiednie zarządzanie siecią sprzedaży daje detalistom stacjonarnym wiele możliwości i może naprawdę pozwolić na wygranie walki ze sklepami online.

SKLEP STACJONARNY I INTERNETOWY RAZEM

Zarządzanie siecią sprzedaży pozwala także na równoczesne prowadzenie sklepu stacjonarnego i internetowego. Wtedy można prowadzić różne akcje, które klientów sklepu internetowego sprowadzą do sklepu zwykłego. Można sprzedawać w sklepie on line i proponować darmowy odbiór w placówce sklepu, można w internecie przedstawiać produkty, które są dostępne tylko w sklepie stacjonarnym. Pomysłów na przyciągnięcie klientów do sklepu stacjonarnego może być bardzo dużo, jeżeli dodatkowo prowadzi się sklep internetowy. Niestety trzeba iść z duchem czasu i trzeba rozwijać się i stawać się coraz to bardziej nowoczesnym.

NIE SAMYM INTERNETEM CZŁOWIEK ŻYJE

Internet internetem, nowoczesność nowoczesnością, a sklep stacjonarny trzeba rozwijać. Sprzedaż można uatrakcyjnić poprzez bardzo dobre rozplanowanie przestrzeni sklepu, poprzez cyfryzację procesów sprzedażowych i to nie tylko poprzez zainstalowanie terminali płatniczych.

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *